Návrat na Labe

Po dvoudenní odmlce od ryb vyrážíme s partnerkou Gábi a fenečkou Emčou na naše oblíbené místo na řece. Po nedělním příjezdu vše zavážíme a opět volíme boilies o velikosti 24mm. Já Famózní švestku a PitBull Krill a Gábi boilies 2S ( Scopex/Squid ) a nově Chiméru Red. Do večera máme zavezeno a do půlnoci zdolávám dva cejny, kteří neodolali 24 mm kuličce PitBull Krill.

V pondělí ráno, hodinu po zavezení, přichází Gábi první parádní jízda, když po desetiminutovém souboji, podebírám krásného šupíka. Zabral na jednu kuličku 24 mm Chiméra Red. Rybu rychle fotíme a pouštíme. Ve spěchu jí zapomínáme zvážit, a tak víme pouze to, že měřila 83 cm. Přes den chytáme několik tlouštů a jednoho kapra okolo 70 cm, který neodolal 24 mm kuličce Famózní Švestky. Před šestou hodinou večerní mám parádní jízdu zase já. Ryba si rychle vymotává několik desítek metrů vlasce z mého navijáku a já se rychle rozhoduji a vyrážím za rybou na člunu. Po chvilce rybu dojíždím, a konečně začínám mít nad rybou převahu. Vše nakonec končí šťastně pro mě, šupík končí v podběráku. Trochu jsem doufal ve větší rybu, jelikož ten souboj byl parádní.

Na břehu kapříka ošetřuji, vážím a měřím. Metr ukazuje opět 83 cm a váha po odečtení saku byla 10,6 kg. Šupíkovi zachutnala Famózní švestka. Po rychlém focení vracím rybu vodě. Dvě hodiny před koncem lovné doby má Gábi učebnicovou jízdu a po deseti minutách jí podebírám dalšího krásného šupíka. Při nesení kapra na podložku říkám Gábi, že to je ta ryba, pro kterou jsme na Labíčko jeli. Kapra z podložky přesouváme do vážícího saku a na digitální váze zjišťujeme jeho váhu. Po odečtení váhy saku se shodujeme na váze 15,2 kg. To je Gábi nový svazový rekord, paráda. Kapra ještě měříme a do metru mu chybí pouze 7 cm. Rybu opět vracíme do podložky, a po ošetření jdeme rybu fotit.

Pořizujeme několik fotografií a kapra pouštíme opět do svého mokrého domova. Šupík neodolal jedné kuličce 24 mm boilies 2S. Půl hodiny před půlnocí se opět dočkávám i já. Tentokrát se nejednalo o jízdu, ale o padák. Rybu táhnu ke břehu hladce, ale u břehu se začíná bránit, drží se u dna a nemohu ji zvednut. Po chvilce se začínám bát, že to asi kapr nebude. Po dalších výpadech se ryba ukazuje, a je to sumec. Gábi ho nakonec nasouká do našeho kapřího podběráku, a já mám za úkol ho odnést na podložku, do které se sotva vešel. Sumec měřil 120cm, a  zabral na boilies Famózní švestka 🙂

Sumce fotíme a pouštíme. V noci dochází k ochlazení a začíná pršet. Déšť nepřestává ani přes den, a tak zůstáváme v bivaku. Kapři neberou, a tak do večera stihneme vytáhnout pouze několik cejnů a tloušťů. Ve středu ze rozhodujeme eliminovat nežádoucí rybu, a proto nastražujeme dvě kuličky 24mm, a Gábi volí místo 2S, které mám bohužel došlo, boilies Black Panther o velikosti 28 mm. Přes den je stále chladno a tak není divu, že zůstáváme bez ryby. Okolo 23 hodiny dostává Gábi záběr na BP (BLACK PANTHER), ryba celkem spolupracuje, a tak po chvilce podebírám opět dlouhého šupíka. Znovu Gábi říkám, že je to těžká ryba. Po položení kapra na podložku a vyháčkování zjišťuji, že se jedná o stejného kapra, co chytla již v pondělí!

Šupík má na břichu velmi dobře identifikovanou vadu šupin. Kapr má stejnou délku a váha je pouze o 400g méně než v pondělí. Rybu opět fotíme a pouštíme. Řekl bych, že se jedná celkem o dost výjimečnou věc, chytit na svazové vodě stejnou rybu za dva dny po sobě, a proto se Gábi rozhoduje kapra pojmenovat jménem Matěj. Ve čtvrtek okolo poledne balíme a vyrážíme k domovu. Výprava na Labi se velmi vydařila a již se těším na další výpravu na této řece.