Změna místa, ryba jistá???

Letošní rok jsme měli s parťákem Romanem v plánu zahájit kaprařskou sezonu týdenní výpravou na jednu zahraniční štěrkovnu začátkem dubna. Zhruba týden před odjezdem jsme aktivněji sledovali počasí a zjišťovali aktivitu ryb na jezeře od našich známých. Počasí však nebylo ideální, a tak jsme se domluvili, že výpravu odložíme a vyrazíme později. Těch pár týdnů bylo nekonečných a krátil jsem si je alespoň chytáním na feeder. Nakonec jsme vyrazili poslední týden v dubnu a na lov jsme si vyčlenili pět dní.

Cesta nám uběhla v dobré náladě celkem rychle. Po příjezdu na jezero jsme zjistili, že všechna lovná místa s mělčí vodou jsou obsazena a tak jsme z několika míst vybrali jedno, na kterém jsem již rybařil s kamarádem Davidem. Z předchozího lovu jsem věděl, že nejmělčí místo na dohod je zhruba 100 metrů od břehu a hloubka se zde pozvolna zvedá a přechází v krásnou dlouhou lavici. Tu nebyl problém po několika hodech markerem najít a po krátké době jsme měli nahozeny všechny pruty.

Jednu montáž  blíže ke břehu jednu na lavici a jednu za ni. Já jsem zvolil boilí Chiméra Red na panáčka se stejnou příchutí plovky na návazci blow back rig s háčkem LS č. 6. Na druhý prut jsem nastražil jednu 18 mm doma dělanou waftersku ze směsi „Rambo se červená“ na D návazci s háčkem CRV č. 4 . A jelikož jsem „pacient“ s diagnózou pop-up boilí a k vodě vezu nejednu krabičku plovek 🙂  rozhodl jsem se vyzkoušet novou kompletní řadu Ian Russell od  Sonubaits. Na třetí prut tedy putovala příchuť Malina, která mě nejvíce oslovila.

Poté jsme nachystali místním kaprům nějakou tu dobrotu a posléze až postavili tábor. Na oběd bylo vše hotovo a tak nás čekal zasloužený odpočinek. První záběr se dostavil v brzkých odpoledních hodinách, ryba bohužel Romanovi chvíli po záseku spadla. Kapři se před námi v docela velké míře celé odpoledne ukazovali. Naše dobroty, které jsme jim předložili je až tak nezaujali. Po dlouhém zimním půstu jsme si užívali noční atmosféru u vody, kterou zbožňuji, a s kávou a načatou lahvinkou rumu Republica vydrželi plkat dlouho do noci. Několik kaprů se v noci ulovilo, nicméně všichni v mělčích částech na druhé straně jezera.

Druhý den ráno jsme si trochu pospali a po snídani více nakrmili. Kapři se před námi opět ukazovali záběr však ne a ne přijít. Moje osvědčené nástrahy a montáže byly bez zájmu místních kaprů i nadále. Odpoledne jsme zjemnili montáže na všech prutech a začali více laborovat nad s nástrahami. Celou noc se opět nic nedělo a opakoval se scénář z předešlé noci a úspěšní byli rybáři na protější straně. Tuto noc se ulovilo i pár ryb po naší levici. Ráno přišel parťák s tím, že zhruba v polovině jezera na naší straně se uvolní jedno místo a jestli to nechci zkusit tam. I když se mi moc nechtělo, řekl jsem si proč ne, a začali jsme balit věci. Přesun i s postavením nového tábora byl otázkou 2 hodin a před obědem bylo znovu nahozeno.

Ve výběru nástrah jsem udělal trošku změnu, na dva pruty se rozhodl dávat plovoucí nástrahy a na třetím nechal waftersku. Na zákrm jsme používali směs partiklu, půleného boilí a drobnějších pelet, vše důkladně prolité boostrem. Celé odpoledne se nic nedělo, až při západu slunce se Romanovi rozezněl hlásič a po krátkém boji mu podebírám krásného dlouhého šupináče. Váha ukazuje 13 kg, hezký start. Doufal jsem, že si i já brzy zdolám prvního kapra výpravy. A zanedlouho se tak i stalo.

Zprvu jsem tomu nemohl uvěřit, ale ano, je to můj hlásič. Zdolávání jsem si užil a po dlouhých 61 hodinách lovu mi Roman podebírá zlatavého lysce s váhou 22,80 kg, kterému zachutnalo mé oblíbené pop-up boilí s příchutí Oliheň – pepř ( Chiméra Red ). Po focení putuje kapr zpět a lehce dokrmujeme. Tato noc mi byla asi souzená, protože zdolávám dalšího kapra – mohutného šupináče s váhou 24,90 kg. Tento kapr zabral na pop-up Creamy Toffee Sonubaits a zvedl jsem si s ním osobák v šupináčích. Do rána už se žádný hlásič neozval.

V sobotu ráno se mírně ochladilo a celý den na nás foukalo a kapři se před námi opět začali ukazovat, doufali jsme, že se to projeví i na záběrech. Svého třetího kapra jsem zdolal v podvečer, vážil necelých 15 kg a zachutnalo mu plovoucí boilí Tuna & Sweetcorn. Do půlnoci se už nic neudálo a tak jsme zalehli do spacáku, ve kterém jsem však mnoho času nestrávil. Vytáhl mě z něj nesmělý záběr, na jehož konci podebírám svého čtvrtého kapra s vahou 13,50 kg, opět na plovoucí boilí Oliheň – pepř. Roman si na další 2 kapry musel počkat do svítání, nádherní kapříci, z nichž ten větší vážil 14,60 kg.

Čas naší výpravy se nachýlil ke konci a tak nás čekalo už jen balení a cesta domů. I když jsem si na svůj první záběr celkem dlouho počkal, odjížděl jsem spokojen. Za pět dní lovu jsme chytli celkem 7 krásných kaprů a výpravu si opět užili. Vyplatilo se nám změnit místo a zkoušet různé nástrahy. Všem slušným rybářům přeji krásné chvíle strávené u vody.