Za říčními kapry na jižní Moravu

Už delší dobu jsem poslouchal od svých kamarádů a známých historky o krásných říčních kaprech a parmách na jižní Moravě a proto přišel čas na jednu z těchto řek vyrazit. S kamarádem Lukášem a Reném jsme proto naplánovali společnou 4 denní výpravu na jednu z nejkrásnějších řek, co jsem kdy viděl. Kluci už zde párkrát chytali a povedli se jim opravdu krásné ryby, a proto bylo mé nadšení o to větší.

Přípravy probíhaly už hodně dlouho dopředu. Nechtěl jsem nic podcenit, vše muselo být perfektně připravené a naplánované. Co si vzít s sebou za pruty? Jasná volba padla na Korum Twintip 1,5 Lb na které jsem dal naviják Korum feeder reel 5000 a pruty Korum Barbel 2Lb s navijákem Korum Neoteric 5000.  Krásné, jemné, ale dostatečně silné pruty na zdolání místních velikánů. Kolik s sebou ale vzít krmení? Informace byli takové, že čím více, tím lépe a jelikož jsem nevěděl, jaká bude aktivita ryb a nechtěl jsem, aby mi krmení došlo, vzal jsem s sebou 2 kyblíky 8mm Redfishek, 2 kyblíky 14 mm Redfishek a 2 kyblíky 20 mm Halibutek

I když jsem věděl, že většinu povezu zpátky, tak jistota je jistota. Samozřejmě nesměli chybět produkty od Sonubaits, které mám u sebe při každé vycházce. Pelety Spicy Sausage  a Cheesy Garlic 8 a 14mm pod háček, Oozing pelety, Krill popky, methodmix Spicy Meaty a krmné peletky Spicy Sausage a Barbel 6 a 8 mm. To je to, čemu věřím, co mě nikdy nezklamalo a co jsem prostě musel mít s sebou. Přípravy byly opravdu velké. Nástrahy, návnady, pruty, návazce, montáže vše bylo perfektně připravené.

Přišel den D a následovala dlouhá cesta na tuto krásnou řeku. Na místo jsme přijeli ve 2 hodiny ráno, takže plán byl jen postavit bivak, trochu se prospat a ráno začít chytat. To byl ale jen plán. Příroda se ale rozhodla jinak a hned po příjezdu nám dala najevo, kdo tady bude velet a kdo bude celou výpravu ovlivňovat. Bohužel přesně v den, kdy jsme dorazili přišlo opravdu velké ochlazení a prudká změna počasí kdy se ochladilo z 27 stupňů na pouhých 12 stupňů a v noci bylo okolo nuly. Bylo jasné, že tlak bude lítat. Tak strašně jsem se těšil, že prostě nešlo usnout a tak jsem narazil kulicha, oblékl zimní komplet a začal připravovat stojan, pruty, montáže a krmení abych mohl hned od rána začít.

Na první den jsem se rozhodl začít s methodmixem a menšími nástrahami. Krmení bylo opravdu v ,,TOPU,,. Methodmix Spicy Meaty s 6 a 8 mm peletkami Spicy Sausage zalitý liquidem Hemp and Spicy. Poslal jsem pár krmítek na začátek a začal chytat. Okamžitě najeli cejni a podoustve a já si užíval lov hned od začátku. Chytal jsem ve středu toku, ale průběžně jsem si rozjížděl jiné místo na večerní lov kousek od břehu většími peletami. Počasí během dne … to byl doslova hnus, 5 minut svítilo sluníčko, za 5 minut pršelo a takhle stále pořád dokola až do večera. Tlak byl hodně nízko a já věděl, že bude těžké udělat nějakou větší rybu a tak se také stalo. Kromě hodně pěkných cejnů, většinou kolem 50-ti až 60-ti centimetrů se nepovedlo nic lepšího. Kolegovi Renkovi přišel k večeru krásný 12-ti kilový šupináč a tak naděje opět svitla.

Abych to zkrátil a dostal se k tomu nejdůležitějšímu, tak další 3 dny se opakoval ten samý scénář. Ať jsem dělal co jsem dělal, po 3 dnech už jsem přestával doufat, bavil jsem se s cejny, ale pořád něco vymýšlel a snažil se udělat lepší rybu za kterou jsem přijel. Byl tu poslední čtvrtý den a já i přes opravdu krásné zážitky s kamarády, nové poznatky a poznání nové vody prostě nechtěl odjet s prázdnou. Sbalil jsem bivak, všechny věci a nanosil je do auta. Nechal jsem si jen Twintip proutky s krmítkem Korum Combi feeder, návazcem Preston Reflo FC 0,22, krabičku 14 Spicy Sausage pelet, zbytek rozdělaného methodmixu a vyrazil jsem zkusit štěstí cca kilometr a půl proti proudu.

Naplnil jsem krmítko, žádné zakrmování a jen tak na sucho jsem nahodil a zapálil si cigárko. Začal jsem si v hlavě zpětně promítat celou výpravu a zkusit přijít na to, co bylo špatně. Ani ne v polovině cigára přišla ukrutná jízda a začal jeden z nejkrásnějších soubojů v mém životě. Přiznám se, že jsem za rybou musel běžet dobrých 20 metrů. Měl jsem jemnou sestavu a hodně „stažený půlky“, aby 0,22 návazec vydržel. Ryba měla opravdu hodně síly, ale vzhledem ke složitému terénu, kdy dno byl jeden velký šutr vedle druhého a navíc ještě pokryté slávičkami, jsem prostě musel zariskovat a rybu na fleku otočit. Byl to prostě nářez a já do poslední chvíle nevěděl, co mám na prutu. Na tomto místě je hodně sumců a podle tahu a kopanců jsem myslel, že jde právě o slizouna, ale stále jsem doufal v říční monstrum, za kterým jsem přijel.

Když jsem rybu poprvé zahládl, tak se mi doslova zatajil dech a já jen s hubou dokořán stál a držel ohnutý prut až k sedlu navijáku. Byl to on!!! Říční kapr, ve kterého jsem doufal. Ještě že byl se mnou kamarád Michal, který pohotově doběhl pro podběrák a podložku a rybu pomohl podebrat, tímto ti kámo moc děkuji! JE TO TÁÁÁM. Začal jsem křičet radostí a měl jsem slzy v očích, když to po čtyřech dnech konečně přišlo. Váha ukázala 13 kilo. Kapr byl nádherně tmavě zlatavě zbarvený a byl naprosto ve skvělé kondici. Po pár fotkách si toto říční monstrum odplulo zpět do svého království. Ihned jsem se jel o zážitek podělit s Lukášem a Renkem.

Po obědě následovala příprava na dlouhou cestu domů, ale mě to stále táhlo vrátit se ještě na chvilku na místo, kde jsem zažil jeden z nejsilnějších rybářských zážitků v mém životě. Nedalo mi to a řekl jsem si, že ještě zkusím na půl hodiny nahodit. Znáte to, co kdyby náhodou. Přišel jsem, nahodil jsem a opakoval se ten samý scénář jako dopoledne. Cca 10 minut po nahození se prut ohnul, cívka se brutálně roztočila a já jen stál a nechápal, co se to sakra děje J Já si snad chytnu těsně před odjezdem dalšího krásného říčáka, pomyslel jsem si.

Je to tak, po chvilce jsem podebral 10-ti kilového bojovného šupináče. Dám ještě dalších úplně posledních 10 minut. Nahodím, vzápětí jízda od 6-ti kilového kapříka. Lepší konec jsem si snad ani nemohl přát. Ty čtyři dny trápení za to stály. Člověk prostě musí občas dostat na prdel, aby udělal nějakou změnu a snažil se o to víc. Sen se mi splnil a já z jižní Moravy odjíždím s nádhernými zážitky.

Tato řeka mě natolik nadchla svou krásou a jedinečností, že určitě brzy znovu dorazím. A jelikož se na této výpravě podílelo víc lidí a já si vážím všeho, s čím mi kluci pomáhali, chtěl bych moc poděkovat kamarádům Lukáši Sapíkovi, Renému Barnetovi a Michalovi Machálkovi. Kluci byla to jízda jako prase a moc vám za vše děkuji.